Mama past deze remedie toe op haar baby. Kort daarna sterft hij. Wees hier voorzichtig mee moeders!

1427

Volgens het medisch verslag overleed het kleintje als gevolg van een ontsteking in de luchtpijp, veroorzaakt door de kamfer in het bekende zalfje.

De moeder had zich nooit kunnen indenken dat dit wijdverspreide huishoudelijke middeltje tot de dood van haar baby zou kunnen leiden. Het was de bedoeling om zijn luchtwegen vrij te maken, maar in dit geval deed het precies het omgekeerde.

mom-applies-this-remedy-to-her-baby-shortly-after-he-dies-be-careful-with-this-momsVoor volwassenen is deze zalf erg effectief. Voor baby’s jongen dan twee jaar oud veroorzaakt het echter tot 60 procent meer slijmvorming. Dit slijm zet zich vast in de luchtpijp en blokkeert de ademhaling.

Het is dan ook niet zonder reden dat op de bijsluiter staat dat gebruik bij kinderen jonger dan drie jaar wordt afgeraden.

DEEL deze belangrijke waarschuwing met je vrienden!